Nollkollfotboll - Fotbollsbloggen för dig som gillar Europeisk fotboll

Hej och välkomna!

Nollkollfotboll är en alldeles nystartad fotbollsblogg där vi kommer skriva och utforska det mesta som händer i fotbollen. Vi kommer titta närmare och noggrannare på framför allt Allsvenskan, La Liga, Premier League och Serie A. Ni kommer få förhandstips, inför match rapporter, rapporter efter match etc.

Vilka är vi då?
Vi som skriver här på nollkollfotboll är två killar i 17-års åldern. Det är jag, Kristian, och min klasskamrat, Anders. Vi båda är intresserade av fotboll, där av denna blogg.

Jag kan väl berätta lite kort om oss och vårat intresse. Jag, Kristian, är Bajare, och håller även på Liverpool, Genoa och Atletico Madrid ute i Europa. Mina favoritspelare är Fabregas, Agüero, Gerrard, Modric och Andreas Dahl. Självklart har vi även Petter Andersson, Sebastian Eguren och alla gamla Bajenlirare i den listan. Den kan göras lång!

Anders har inte ett så våldsamt stort intresse för svensk fotboll, men han håller en liten tumme för GIF Sundsvall. Däremot har han favoritlag ute i Europa, där han har ett stort Arsenalhjärta. Han håller även tummarna för AC Milan och Deportivo La Coruna. Favoritspelarna är Carlos Vela, Francesc Fabregas, Guardado samt Fredrik Ljungberg.

Det var väl det vi hade att berätta i nuläget, det kommer inom kort komma ännu mer information och så smått kommer även rapporter om matcher upp!
När vi ändå är där, ikväll spelar FC Barcelona mot Atletico Madrid kl. 22.00 på TV4 sport, det är något jag varmt rekommenderar. Underbarnet Agüero mot Zlatan, Messi, Iniesta, Xavi, listan kan göras lång! Jag hoppas naturligtvis på underverk av Atletico, men inte ens en optimist av min kaliber kan tro på någon seger i en match mot Barcelona på Camp Nou. Jag tror Barcelona vinner med 3-1.

Vi vill återigen hälsa er alla varmt välkomna och hoppas ni tittar tillbaka!


// Kristian

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0